Thursday, May 17, 2012

tadikaku

setiap dari kita yang seusia dengan saya dan punya kesempatan untuk bersekolah pasti punya pengalaman yang pahit juga manis zaman persekolahan....lebih2 lagi ketika ditadika...saya mula bersekolah seawal umur 4 tahun...sekolah tadika kemas...bila fikir2 balik...dan dibandingkan dgn anak2 buah saya yang usia 4 tahun skrg...usia 4 tahun tu...mereka masih lagi kecil dan dikatakan belum sesuai untuk ke sekolah...tapi bagaimana saya boleh bersekolah seawal usia 4 tahun suatu ketika dahulu...namun, alhamdulillah...seingat saya, saya bersekolah sebab kat rumah takde sape untuk jaga saya...ayah keje...mak pun keje...kakak dan abg pun bersekolah...dan pada waktu tu...mana ada pusat asuhan ataupun taska untuk jaga budak2 kat kg saya tu...jd kemungkinan besar, ayah dan mak sepakat menyekolahkan saya...mungkin lantaran tu...saya lebih matang sikit je dari budak2 yang sama usia dgn saya....saya belajar berdikari...belajar berkawan walaupun saya sgt garang...erkk...zaman tadika adalah zaman yang seronok bila diingati....hari2 bermain...belaja pun main...main pun main...makan pun main...hihihi...

yang paling best masa tadika...seingat saya la...dalam setahun pun...banyak kali tukar guru...tadika pun 3 tahun...memang banyak sgt cikgu...dan xingat pun nama2 cikgu sume...maafkan saya....cuma ingat seorang cikgu ni..."cikgu Saliza" sebab ape ingat?? sebabnye...ntahla...xingat jugak...tapi memang ingat cikgu ni je...hihi :)

No comments:

Post a Comment


ITS MY BIRTHDAY

Daisypath Happy Birthday tickers